Elsa Herlitz - 2018

2018

Gjorde du något 2018 som du aldrig gjort förut?
Jag blev kär, i en som var kär i mig. Och det har vart förjävla härligt. Och så har jag fjällvandrat, för första gången. Försökt mig på att surfa och att åka skateboard. Plockat hjortron, gjort egen sushi, tänt ett stormkök och varit bilinnehavare.

 
Genomdrev du någon stor förändring? 
Har haft Trysil som bas under hela året egentligen, om än med tre olika boplatser, vilket väl får anses vara fruktansvärt konstant i jämförelse med de senaste åren. 2019 väntar med större förändringar.

 

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas?
Jamen här får jag väl säga andra februari då, när jag och Jack kom fram till att vi var kära i varandra. :-))))))))


Dog någon som stod dig nära? 
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du? 
Norge, Sverige, Spanien, England, Frankrike, Finland (Åland, om det räknas) och Danmark. Har flugit för mycket.


Bästa köpet?
Mitt 35mm-objektiv! Det väckte mitt fotodriv ur sin dvala.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att åka skidor. Fyfan vad välmåendebidragande det har varit.


Saknar du något under år 2018 som du vill ha år 2019? 
Mer skapande, oavsett om det är i form av skrivna ord, tagna bilder eller blyertsteckningar. Jag vill påbörja och slutföra saker. Jag har helt säckat ihop på den fronten.


Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat. Det har gått väldigt trögt i år och jag märker ju vilken direkt effekt det har på mitt välmående. Och så önskar jag att jag läst mer.

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Anpassat mig efter andra. Och ignorerat min kropps rop efter sömn och soffhäng.

Favoritserie? 
Är ju på inget vis en serieperson. Narcos är väl cirka den enda jag sett, men den har jag älskat.  

Bästa boken du läste i år? 
A Little Life. Fyfan vad stark. Hade skyhöga förväntingar efter allt alla sagt om den och var till en början skeptisk, men låg sen och bölade och bläddrade så snabbt att sidorna nästan flög av samtidigt som jag aldrig ville att den skulle ta slut. Men jag har läst pinsamt lite.

Största musikaliska upptäckten? 
Alltsååå 2018 har varit ett fruktansvärt dåligt musikår för min del, jag är besviken på min Spotify-årssammanfattning. Som en dålig kopia på mitt 2017. Min mest spelade artist var i alla fall Anderson .Paak och han får nog klassas som den största upptäckten. Hans spelning på Roskilde var en av de bästa jag någonsin varit på.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2018? 
Hmmm känner att mitt jobb inte är tillräckligt på riktigt för att innehålla stora framgångar. Men kanske att jag blev Employee of the Month i januari?

Största framgång på det privata planet? 
Nja vet inte här riktigt. Har stundtals känt mig rätt vilsen. Men har nog blivit bättre på att släppa andra närmre inpå.

Största misstaget?
Kanske när jag i januari på väg till puben skulle glida på mina Dr Martens på isen och ramlade på min svanskota och inte kunde åka skidor på en månad. Ni hör ju vilket problematiskt liv jag lever.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Var nog gladare än under 2017.

 

Vad spenderade du mest pengar på? 
Min upcoming 2019-resa. Helvete vad med pengarna jag har vinkat hejdå till.

Något du önskade dig och fick? 
Ett friluftigare liv. 

 

Något du önskade dig och inte fick? 
Kontinuitet. Lugn.

Vad gjorde du på din födelsedag 2018? 
Jag och Simon upptäckte en kväll att vi föddes samma dag samma år och firade detta först med att bowla sedan och stugfesta oss igenom kvällen för att till slut somna rätt fulla i varsin våningssäng.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag lyssnat mer på mig själv än på andra.

Vad fick dig att må bra? 
Min familj. Har efter att ha flytt från dem i ett par år insett hur fruktansvärt värdefulla de är, pappa mamma och Hanna.

 
Vem saknade du? 
Brukar inte sakna, men har nog saknat min syster en del.

De bästa nya människorna du träffade? 
Har träffat massa härligt folk, men inte inlett någon ny djup relation. Känns som om jag blivit lite feg på den fronten.

Mest stolt över? 
Att jag vågade vara kär.

 

Högsta önskan just nu? 
Just nu önskar jag mig nog mest snö. Och att jag ska vara klar med allt jag måste fixa innan jag drar till Japan om en dryg vecka.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Vara den jag vill vara, mer än den jag tror andra vill att jag ska vara. Och yoga mer. Och använda mer handkräm.

lydde

SÅÅ BRA


Tess

Det låter som att du har haft ett härligt år! Vilka fina bilder :) Kram

Svar: tusen tack!!:-)
elsaherlitz.blogg.se