Elsa Herlitz - 5 saker

5 saker

Wasaknäcke, med ett tjockt smörlager ända ut i kanterna. Som på den goda skolmatstiden. Mitt nya favvomellis.
 
Tildes blogg, just nu om hennes liv i Nordnorge bland alla håriga kor.
 
Avdelningen med herrtjocktröjor på second hand-affärer. 90% av min garderob kommer därifrån.
 
Frågan varför. Det ska bli min nya grej, tills alla har tröttnat på mig och vidare. Ska fråga både andra och mig själv, även efter enkla till synes självklara ställningstaganden, för att det är så mycket av det vi tycker som vi aldrig aktivt tagit ställning till. Tänk om vi kommer på att vi inte står för det vi tycker. Tänk om vi kommer på att vi inte vet.
 
Christine's Stories

Fler borde fråga "Varför?". Tyvärr lever vi i ett samhälle där det är enklare att bara hålla med och anta, snarare än ifrågasätta och stå ut från mängden. Svenskar är ängsliga och rädda för att bli dömda.

Svar: håller helt med! ironiskt nog
elsaherlitz.blogg.se


Johanna

Oh måste nog ta mig tur till herravdelningen på nästa second hand-tur☺️✨

Svar: doitdoitdoit!
elsaherlitz.blogg.se


tilde

omg en shoutout!!!!! det e nu jag blir känd. PUSS

Svar: yess luta dig tillbaka och invänta besöksanstormningen
elsaherlitz.blogg.se