Elsa Herlitz - YYC

YYC

Hej på er från Calgary International Airport. Här sitter jag och känner mig lite lätt illamående. Mitt försäkringsbolag har bokat in mig i Business Class och jag har hamnat i en lounge där det serveras gratis mat och alkohol med begränsningen obegränsat och jag gör mitt bästa för att verkligen utnyttja situationen. Som sällskap har jag viktiga herrar med viktiga rynkor mellan ögonbrynen som diskuterar viktiga telefonsamtal och jag känner mig aningen malplacerad när jag sitter här i mjukisbyxor och skalar mandariner med tänderna. På tv:n rullar en väderprognos där det talas om 40 cm snöfall och jag känner spontant att det inte riktigt var så här det skulle bli. 
 
Om en halvtimme ska jag röra mig mot boardingen och om ytterligare 14 timmar befinner jag mig om allt går som planerat på svensk mark. Ta hand om er så hörs vi igen från andra sidan av Atlanten.