Elsa Herlitz - 2017

2017

Min vardag har den senaste tiden innehållit lite väl många orangea snöskydd och galna barn utan koordination. 
Men en kväll när jag kom hem var det rosa girlanger i mitt tak, och kvällen där på var det fullt av människor under girlangerna. 2016 tog slut strax efter våra rosa godisshots och 2017 började.
Det var ont om fyrverkerier vid tolvslaget men vi hade en brasa på sjön och jag var varm inte bara av elden utan också av själva stunden, för att det har blivit så att allt har blivit så fint. Sedan dansade vi.
Jag hade en riktigt bra gårdag och som en naturlig följd en inte alls lika bra dag idag. Jag jobbade min fjärde dag i rad och liftresenärerna fick klara sig utan överentusiastiska välkomstfraser när de kom upp i liften denna nyårdag. Och till slut var mina timmar till ända.
Hemma hade James ordnat detta. Definitivt årets bästa måltid. Man tänker sig att man ska flytta hemifrån och ta hand om sig själv men så hamnar man i samma hushåll som en drös människor som kommer hem med gratismat och tillagar denna. Men jag har inget emot att skjuta upp uppvuxnandet lite till.
 
2017 hörni. Och jag har en bra känsla.