Elsa Herlitz - Läkarbesök och framtiden

Läkarbesök och framtiden

"Aldrig i hela mitt liv har jag väl sett en humerusfraktur läka i den här farten"

Sa han inte.

"Nej vet du vad benen har ju fäst i varandra helt felaktigt här så nu är operation faktiskt enda alternativet"

Sa han i och för sig inte heller.

Någonstans däremellan hamnade mitt utlåtande. Och det är väl inte det smartaste man kan göra, att åka iväg till en skidresort med en överarm i två delar, men livet blir så tråkigt om man ska vara smart hela tiden. Därför åker jag om en vecka tillbaka till Kanada för att återuppta Livet, det som har varit på paus ett tag nu. Kanske har jag till och med ett jobb att komma tillbaka till där borta. Det ska bli så härligt att återse allt fantastiskt folk och alla fantastiska berg, och att sluta ha försäkringsbolagstelefonering som huvudsyssla i livet. Dricka öl, gå klädd i mamelucker och om ett tag även åka lite skidor.

Sex dagar till avfärd. Och det känns så jävla bra.