Elsa Herlitz - 10.38

10.38

I vår lägenhet har vi sju flaskor senap, nio flaskor ketchup, men alltid slut på bröd. Rosa girlanger i taket och omaka vantar utspridda över golvet. Jag har missat en månad här men ändå var det verkligen så, när jag knackade på för fyra dagar sedan, att jag kom hem igen.
Klockan är tio och Ian sover, alla andra är på jobbet. Solen lyser in genom balkongens glasdörrar och hela lägenheten är i ett dis, en dimma. Jag har liksom aldrig sett det tidigare, för jag brukar alltid åka iväg innan det har blivit ljust. Det är fint.
Här sov jag inatt, i min nya suite. Vi har ett roterande schema i lägenheten där vi har en månad var i rummet ovan, med dubbelsäng, eget badrum och löjligt mycket förvaringsutrymme. Resterande fyra månader tillbringas i våningsäng, med tre snarkande roomies under och bredvid. Detta är nog den bästa sängen jag haft i mitt liv.
Jag tassar runt hemma, barfota och kaffefladdrig. Försöker komma på vad man gör på sina lediga dagar istället för att åka skidor. Jag äter en utgången rostbrödsskalk med ketchuppålägg till frukost och det fastnar popcornsmulor under fötterna men jag är ändå sådär löjligt tillfreds. Jag är glad när jag är här.
jore

alltså åh!!! blir så glad av att läsa om att du är tillbaks igen. <3 + bästa girlangerna? visst sitter de fast med tejp? så bra snabb festidé ju

Svar: Men åh fina du! Stämmer bra att girlangerna är fästa med vanlig tejp, stämmer inte riktigt att de sitter fast dock haha........
elsaherlitz.blogg.se


Ella

Hur mycket kostade det med programmet du åkt med? Vet att det står en ungefärlig summa på deras sida, men stämmer den eller blir det mycket dyrare? Och tjänar man pengar så att man klarar sig? Hur är jobbet? Mvh nyfiken person <3