Elsa Herlitz - 64 dagar kvar

64 dagar kvar

Iklädd en byxdress med dålig passform och med noll sommarlovskänsla begav jag mig i onsdags mot min sista skolavslutning som elev på Celsiusskolan. För att min studieplan ska funka nästa år måste jag läsa klart kursen biologi 1 i år, en kurs jag egentligen ska avsluta i höst. Avslutningen innebar därför inte så mycket sommarlov för mig utan istället djävulskt massa plugg. Jag glömde därför liksom helt bort att vara sentimental under vår lilla klassfika efteråt, jag hade så många saker jag försökte hålla i huvudet.

Sommarlov dag 1 bjöd på en fin himmel.

Sommarlov dag 2 bjöd på sushi. Sommarlov dag 2 bjöd även på ett biologiprov. En dag fick jag vara därifrån, sedan var jag tillbaka i de välkända skolkorridorerna igen. Hängde kvar med lärarna efteråt och haha åh jag kommer ju sakna dem! Sedan var det hem och fullt fokus på biologilabbrapporten aka sista hindret mellan mig och sommarlovet aka maffigaste jävla skoluppgiften jag någonsin stött på. Ångestttttt.

Sommarlov dag 2 bjöd också på Sannaaaaa! Äntligen är hon hemma efter sitt londonår och ah vad skönt det känns att ha henne i rätt land igen.

Sommarlov dag 3 (idag) bjöd på min kära stad från närakutens fönster
och påriktigt den godaste tårtan jag någonsin ätit.

Sist men inte minst har jag nu även skickat in min labbrapport!!!! Så fruktansvärt skönt, den ångesten var inte nådig. Har vart så himla mycket så himla länge nu, både i skolan och runt omkring. Har varit helt sönderstressad och varit liksom avtrubbad och inte fungerat ordentligt men nu äntligennnn tar jag sommarlov. Ska passa på att försöka bli människa igen.
Anna S

Vilken härlig blogg du verkar ha! :)

Svar: Åh tack så mycket! :)
elsaherlitz.blogg.se