Elsa Herlitz - Att ha blivit gammal och bekväm av sig

Att ha blivit gammal och bekväm av sig

Huset jag och Jack bor i ska hyras ut över vintern, ägaren har ett fast avtal med en av fjällets restauranger. Kontraktet går ut 31 oktober, det har vi vetat hela tiden.

Jag har bara inte vetat att 31 oktober till slut skulle infinna sig.

Och det är lite omständligt, att flytta ut allting ur de lådor som till slut blivit naturliga förvaringsplatser med varsitt specifikt syfte. Att vara på väg, att veta att strumplådan och kryddhyllan bara under en begränsad tidsperiod kommer att vara strumplåda respektive kryddhylla. Att flytta in för att flytta ut.

Och vi vet fortfarande inte riktigt var vi ska bo efter 15 december.Nu flyttstädar vi. Allting har blivit mycket stökigare sedan vi började, allt har flyttat från sin plats men ännu inte in någon annanstans. Och jag förstår inte hur jag kunnat samla på mig så himla mycket skit på bara fyra månader.

Från och med torsdag bor vi på personalhotellet, där vi bodde i vintras. På färre kvadrat, utan ugn och utan diskmaskin. Men närmare till skidbacken.

Snökanonerna har börjat arbeta, fjället är gömt i ett stort snösprutsmoln.

Jag längtar.

Men mest av allt längtar jag nog efter någonting som kommer vara inte bara för en tid som är begränsad.

iseedee

Det låter som att du har en tuff period just nu. Hoppas att allt går bra med flytten.

Svar: tack du!<3
elsaherlitz.blogg.se


Lydia Gustafsson

Aaah fattar precis vad du menar elsa, du får komma o plugga med mig i lund hihi hahah. hoppas allt löser sig❤️

Svar: men typ asså, eller nåt på samma tema. thank you<3
elsaherlitz.blogg.se