Elsa Herlitz - Nya varat

Nya varat

Hej på er.
 
Senaste gången vi hördes handlade livet om att läsa böcker och plocka lingon. Så är det inte längre.
 
Helt plötsligt hade allting börjat och sedan dess har livet varit en avvägning mellan sömn och soluppgångar, efterfester och manchesterpister. Jag har aldrig varit bra på att komprimissa och gör allt. Vi får se hur länge jag pallar.
 
Liftarna öppnar klockan nio imorgon. Det har snöat 40 cm idag och alla bilar på hotellparkeringen såg ut som snökullar när jag gick till jobbet imore. Jag har stått i receptionen och checkat ut lyriska rödkindade puderåkare och lånat ut gräva-fram-bilen-skyffeln/meddelat att gräva-fram-bilen-skyffeln redan är utlånad om vartannat. Det är deppigt att tillbringa sådana dagar inomhus, men yr hintar om någon decimeter till imorgon och då är jag ledig.
 
Livet va. Ibland suger det men just nu är det jävligt fint.
anna

åh vad härliga bilder, man måste ju älska snö <3

Svar: ellerhur? har fan lite snöabstinens nu fastän det är kanonsommar :)
elsaherlitz.blogg.se


Fia

Sånt mysjobb. Fy va jag kan sakna snön. Framför allt när det är kvavt och jävligt!

Svar: åh ja, mysjobb var ordet minsann :)
elsaherlitz.blogg.se


Matilda

Hej!! Jag har blivit antagen till SSN i år, och är såååå taggad!! Hur som helst har jag en fråga. Gick allt smidit osv med ditt antagande? För att det är fortfarande lite virrigt med mitt, för historia 1b kursen var fullt där, medan syv sa att jag inte kunde läsa historia 1b här i 3an, till exempel. Är så nervös för att det ska skita sig alltihop, även om vi betalat första fakturan. Aja, tack för din blogg, och hoppas du svarar <33