Elsa Herlitz - En onsdag

En onsdag


Är så glad för våra onsdagsfrukostar eftersom de ger mig material till mitt bloggande när mitt liv mest består av plugg och uppskjutning av plugg. Börjar bli en fin liten tradition det där att Lydia alltid beställer in en burk honung till vad det än är som ska förtäras och att jag delar mina mackor i två halvor för att de ska räcka längre. Förresten har något revolutionerande inträffat och nu behöver vi bara vara tre (istället för fyra) för att gå någonstans dagtid. Jag, Lydia och Jakob var därför de enda frukostätarna idag.

Onsdagar innebär även löpning och dagens pass var extra jobbigt och härligt. Var så där underbart död efteråt. Jag sprang för första gången i korta tights och jag försöker komma på ifall jag föredrar att svettas till döds i långa tights eller bli utstirrad i korta. Det lutar nog åt 1).
Gjorde ett halvdant försök till fysik på läxis inför fredagens prov (se bild ovan). Mitt under mitt formelsamlingsbläddrande började det smälla. Mycket. Efter ett tag blev jag rätt rädd och tankar rörande allt mellan terrordåd och gängbråk flög genom mitt huvud. Det visade sig vara fyrverkerier. Det var nog första gången jag kan komma på som jag har varit rädd sen jag kom hit - jag bor i en farlig stad men där jag är känner jag mig väldigt säker. Största hotet jag utsatts för hittills är alltså fyrverkerier.
Slutligen är detta jag och mitt kvällsfika, så där lycklig ni vet som man bara är när det serveras mandariner (eller nåt av de 1000 andra namnen som används för att beskriva samma frukt) att toppa vaniljyoghurten med. Och russin. Russinen här är Amazing.

God natt på er!