Elsa Herlitz - 19 dagar kvar

19 dagar kvar


Jag äter mig igenom denna sommar. Jag äter prinsessbakelser med mormor och blåbär med Victoria. Äter extremt mycket pizza, tror nästan de senaste dygnen innehållit fler måltider med pizza än utan. Äter IKEA-brunch för en femtiolapp och får på köpet blicka ut över en av Uppsalas många vackra parkeringsplatser. Äter utomhus men framförallt inomhus. Kollade igenom min kamerarulle och insåg att bilderna nästan uteslutande var på mat, haha. Mitt i allt ätande rullar tiden på och helt plötsligt är min avfärd bara 19 dagar bort och jag börjar fundera på om jag ens över huvud taget är redo för detta.
 
Efter en av den senaste tidens många pizzor hade jag och Lotta en liten filmkväll, hon hjälpte mig på traven i mitt kenyatagg och vi såg Out of Africa. Vi bestämde att vi ska köra en repris sen när jag är hemma igen, då med mina egna kenyafilmer från mitt eget kenyaår. Det år som alltså bara är 19 dagar bort. Hur kan tiden gå så fruktansvärt fort?