Elsa Herlitz - Takmonterarna i rum 30

Takmonterarna i rum 30

De senaste fyra nätterna har vi bott på en camping, i ett rum med fyra väggar, tre vägguttag och ett värmeelement. Det primära syftet med detta flådiga beteende är att snabba på saker och ting, att ha någonstans att dumpa alla våra saker och inte behöva lägga trekvart på ompackning av bil innan vi ens kan komma till skott med montering av isoleringsmaterial. Denna investering har haft resultat och vi har nu både väggar, golv och tak på plats.
Vår slumpmässigt tilldelade placering i rum 30 visade sig vara mycket fördelaktig – i rum 29 bodde en snickare och i rum 31 en borrägare. Taket hade varit ett frågemoment utan egentligen fler planer än "plywood" och "hm kanske lim", men borrägaren i rum 31 intruducerade oss för popnitar och vips så var taket på plats. Nästa steg är att montera lister. Massa lister. Vårt mantra under hela detta vanbygge har varit "äsch-det-gör-inget-att-det-är-snett-vi-ska-ändå-täcka-det-med-lister-sen." Nu är vi framme vid detta yttersta lager och precisionskraven har plötsligt nått helt nya nivåer. Men. Det får vänta litegrann.
Idag har det nämligen till slut blivit dags att lämna Christchurch. Vi ska röra oss mot Wanaka och bergen med ett par nätters stopp på vägen, och jag ser fram emot att dricka kokkaffe med sjöutsikt och somna omgiven av Bongos rosa väggar. Åh vad jag ser fram emot det.
 
Och förresten – jag är medveten om att man sedan en tid tillbaka från telefonen bara kan se bloggens allra senaste inlägg. Från dator laddas inläggen som vanligt, men på mobilen är det något som krånglar. Jag har knåpat lite med min kodmall men det verkar vara något som ligger hos blogg.se som jag inte kan ändra själv. Jag har mailat och hoppas på återkoppling!
Update: tror jag fick till en temporär lösning ändå!
Lydia

JAAA. va kul med uppdateringar vill ha mer

Svar: :D! har så tjusiga saker att fota nu så det ska nog gå
elsaherlitz.blogg.se