Elsa Herlitz - Blue Mountains Friday

Blue Mountains Friday

Vår första dag tillbringades en bit utanför Sydney, vid bergskedjan Blue Mountains. Vi satte oss i bilen på morgonen och Ian körde ungefär en och en halv timme, genom tung Sydneytrafik. Sa han i alla fall. Jag slocknade direkt i bilen, och kan bara tillhandahålla andrahandsinformation. 
Tydligen har jag anlänt precis efter en värmebölja. "Weird to see so many people in jumpers", sa Alyssa. Själv var jag i min t-shirt snarare svettig än kall.
Vi började med en liten led längs ned en superbrant trappa. Detta visade sig vara en mördande aktivitet, och våra ben slutade sedan inte skaka på hela resten av dagen. Fortfarande nu i skrivande stund, två dagar senare, är mina vader helt förstörda. 
Sedan åt vi en klassisk lunch, wraps fyllda med gårdagsrester, vid ett regnfuktigt picknickbord. Sedan körde vi vidare.
Vårt nästa stopp blev the Grand Canyon track.
Ian hade de optimala regnskogspromenadskorna.
Det var en läcker rutt, genom grottor och under vattenfall, som började med en lång nedförsbacke och slutade med en lång uppförsbacke. Cirka två timmar tog det. Sedan tokslocknade jag i bilen på väg hem.
Ett bra ställe för fredagspromenerande, må jag säga.
Joré Dirgélaité

men så fint!!! älskar att få följa med på dina resor elsa

Svar: men åh så fint att du fortfarande hänger med<3
elsaherlitz.blogg.se