Elsa Herlitz - Mer tid och mindre pengar

Mer tid och mindre pengar

I vakuumet efter kursen har jag helt plötsligt en massa tid, och det blir lätt så, att proportionellt med mängden ledig tid ökar pengaspenderandet. Detta är extra lätt hänt i Newtown, området där mitt hostel ligger. Newtown är färgat i streetart och vänsterpolitiska budskap och längs huvudgatan gäller regeln varannan vintagebutik varannan veganrestaurang. Jag är dvs i himlen. Denna uppenbarelse fick jag första gången för ett par veckor sedan när jag på italienska Gigi's, restaurangen vägg i vägg med hostelet, ögnade igenom menyn och inför servitrisen påbörjade mitt vanliga tal: "So, I am vegan, but I was thinking maybe this sallad, if you remove the parmesan......?" Varpå hon berättade att varenda rätt på menyn var vegansk. Jag hade alltså, helt ovetandes, vandrat in på en VEGANSK PIZZARESTAURANG. Herre min skapare. Alla icke-veganer jag sedan dess tagit med dit har hållit med om att vegansk pizza minsann inte går av för hackor. (Förutom Bea. Life tip: never take an Italian to a vegan pizza restaurant)
 
Men ja.
 
Det finns ju billigare saker att ägna sig åt än att käka veganpizza. Till exempel att inte käka veganpizza.
 
But that sounds boring.
 
Over and out.