Elsa Herlitz - Måndagsstrapats

Måndagsstrapats

Måndag. Jag drog med min lillasyster på skogspromenad, för att skogspromenderade blivit min nya favoritaktivitet. Vi gick till Lunsentorpet.
Hanna hanna hanna hanna hanna. Vi ses inte ofta, är dåliga på att alls höra av oss till varandra fastän det svämmar över med kanaler som möjliggör just detta. Men jag älskar ju att umgås med henne. Speciellt nu, när det blir så kort, när vi inte fullt ut hinner tröttna på varandra.
Denna gång hade vi en del konversationspunkter att ta upp och vad är väl bättre att kombinera konverserandet med än promenerande. Vill minnas att jag har hört att det finns forskning på det där, till och med, att det är lättare att sidledskonversera snarare än att stirra varandra i ögonen över ett fikabord.
I skogen mellan träden var det lä, men när vi kom fram till de öppna markerna kring Lunsentorpet blev det blåsigt. Vi bestämde oss för att förtära innehållet i våra två termosar inomhus.
I den ena var det jordärtskocksoppa. Fucking fantastiskt. 
I den andra var det oboy, på iKaffe och typ dubbelt så mycket oboypulver som mjölk och neejjjjjjj jag kom precis på att jag aldrig tömde oboytermosen 
 
Attans
 
Aja
 
Det var nice
 
Nu ska jag tömma min termos på sur oboy :-)
Vano

Åh vad mysigt och vilka härliga bilder! :)

Svar: tackar tackar! :-)
elsaherlitz.blogg.se