Elsa Herlitz - Just nu

Just nu

Jack lagar mat, han är en sån som får hela golvet att skaka när han gör det. Speciellt om man bor i ett sånt hus som har ett sånt golv som vårt har. Ikväll ska vi äta meatballs with tomato sauce. Men utan meat då. Och alla "fucks" som just nu studsar mellan köksväggarna har visst sitt ursprung i att vi har slut på tomato sauce. Så jag vet helt plötsligt inte alls vad vi ska äta ikväll. 
Sedan jag kom tillbaka från Uppsala i lördags har jag varit sjuk. Egentligen har jag nog varit det betydligt längre än så, men det är så tråkigt att agera efter sitt hälsotillstånd när det inte var det man hade tänkt sig. I förrgår sa min kropp dock på skarpen åt mig att gå hem och lägga mig i sängen och äta glass, så då gjorde jag det. Och igår fann jag ingen riktig anledning att ändra sysselsättning.
 
Idag fick det dock vara nog, imorgon ännu mer nog. Då ska jag nämligen direkt efter jobbet från Trysil till Stockholm och Hanna och Hannas nya roomies nya lägenhet på INFLYTTNINGSFEST för jag har tydligen vänner som är så vuxna att de ägnar sig åt inflyttning till egna lägenheter. Jag blir typ varm i hjärtat av att tänka på alla fina mänskor jag ska fylla denna helg med.
 
Nu gick brandlarmet. Jack är också nämligen en sån som får det att göra det när han lagar mat. Men fan vad fint det ser ut, de där vad det nu är som vi ska äta ikväll.
anneli

Jag gillar verkligen ditt sätt att skriva! :)

Svar: åhh va gla jag blir!
elsaherlitz.blogg.se