Elsa Herlitz - Att laga och äta matsäck

Att laga och äta matsäck

Uppsalatisdag. Hela min kväll tillbringades hemma, inom ramen för de femton kökskvadratmeterna. Jag och Tilde hade dedikerat hela aftonen åt matsäcksprepp. När Ellen senare ansöt var allt klart inför morgondagen. Vi drack te ur koppar med decimeterdiameter innan vi så småningom somnade i en trippelsked i min säng.
På onsdagen åkte vi till Hågadalen på utflykt, för att få äta upp all matsäck.
Vi kokade kaffe på pappas stormkök, Tilde brände upp allt hår på sin högra underarm när hon skulle tända på. Har du köpt LINDVALLS hade mamma dagen innan förskräckt utbrustit när hon sett vilket kaffe jag hade med mig hem från Ica. Kanske har jag en bit kvar till kaffekännareliten men jag tyckte det smakade väldigt bra, Lindvallskaffet. 
Det var en knallfin höstdag.
Och jag inser att Uppsala, vilket fint place ändå. Tänk vad massa såna här platser det finns som jag inte varit på än.
Vi hann med typ tre fikapauser innan vi kände oss färdigutflyktade. Och det är väl ca detta jag begär av livet.
Josefin

Mysigt! Vi gör utflykter allt för sällan. Superfina bilder också! :D

Svar: tack du! utflykter e bra asså
elsaherlitz.blogg.se


Emelie

Själv tillhör man ju den (pyttelilla, tydligen) klicken människor som tycker att ”kaffe är kaffe”. (Maken håller dock inte med, så här hemma finns bara Gevalia...🙄)

Svar: haha, undrar om det egentligen verkligen är så stor smakskillnad eller mest ba en grej? skulle han märka så stor skillnad om du fyllde gevaliapåsen med lindvalls................?
elsaherlitz.blogg.se


Tilde

Gooos<3

Svar: <3<3
elsaherlitz.blogg.se


Lydde

Åååååhhhh snart ses vi