Elsa Herlitz - A104

A104

Jag bor på personalhotellet nu. Min ljusslinga är virad runt gardinstången och min avokadoplanta står på fönsterbrädan. Jag flyttade i förrgår, hela huset fick plats i min bil. Jag pressade in alla resväskor och skidstavar med den ena handen, smällde igen dörren med den andra innan allt hann ramla ut. Sedan torkade jag lister och putsade duschdörrar, dammsög och moppade golv. Nu är det skinande rena hemmet någon annans.

Sedan jag kom hit har jag lagt merparten av min tid på att producera disk och att diska. Det känns som en plötslig och ovälkommen verklighetskonfrontation, att diska, efter fem månader av ljuvt diskmaskinsliv. En smörgås är plötsligt en tidskrävande aktivitet, med omfattande för- och efterarbete. Jag vandrar längs Kiwis hyllrader med blicken jagandes efter sådant som äts direkt ur påsen.

Annars har jag mest jobbat, både på Radisson och på en bar nere i sentrum. Det är kul, irriterande och läskigt att vara så nybörjare på någonting, när man är van vid att gå till jobbet och fungera på rutin. Jag kan hittills servera öl med väldigt mycket skum och öl med väldigt lite skum. Men inte helt på beställning.

Jack är inte här. Han är i England, åkte dit två dagar innan dagen då jag tryckte in vårt hus i bilen med min ena hand och stängde dörren med den andra. Vi ska ju till Japan, har vi tänkt oss. I mitten av januari. Sedan vi första gången tänkte den tanken har det hänt lite saker, typ som att Jacks jobb gick i konkurs. Efter det har han jobbat extra, lite här och lite där, men ingenting i närheten av en heltidsanställning. En kväll gjorde jag en budget, en ordentlig en. Alla rader i utgiftskolumnen blev en totalsumma som inte kan balanseras av extrajobb lite här och lite där. Så nu är Jack i England, och jobbar, tills restaurangen han ska jobba på i vinter öppnar för säsongen. Och jag bor ensam på personalhotellet. Egentligen skulle vi ju göra det tillsammans, åka skidor på öppningsdagen och bestämma på vilken hylla pastan ska stå. Nu har pastan redan fått en hylla, och när backarna öppnar är Jack kvar i England.

Och ena sidan av dubbelsängen är fortfarande bäddad.

Lydde

Det löser sig till slut!! även om det suger just nu, du får hänga massa med mig istället nu när vi båda blir pojkväns-skilda hahah ❤️❤️

Svar: ser så jävla mkt fram emot det<3
elsaherlitz.blogg.se