Elsa Herlitz - Trysilvintern

Trysilvintern

Jag bloggade ingenting i vintras, sparade ingenting av min vinter i textformat. Jag hade väl andra prioriteringar, hade väl rätt ont om dötid, men det var synd, för jag tycker om att dokumentera, ha dokumenterat. Jag har saknat det. Jag vill försöka göra det, igen, om bara orden kan komma tillbaka till mig.
 
Här är den i alla fall, kort sammanfattad. Trysilvintern.
17 november-22 april. Jag kom till jobbet från backen, med röda kinder och svettfläckar på min vita receptionistblus. Åkte pist och puder, i soluppgång och strålkastarljus. Förfestade hos Lisa och efterfestade hos Lisa, två personer per dryckeskärl och kvadratkilometer. Drack varm cider innan nästa parkvarv. Blev kär. Blev ännu sämre på att tvätta. Dansade till samma låtar i fem månader, med mindre och mindre uppriktig entusiam.
 
Det känns så avlägset nu, men det var så det var.
 
Jag älskade det när det hände.
lydia

jaaaaa!!!! varför hade du en nunna-kostym?? jack är ju supergullig och jag är så taggad på att du bloggar igen !!!!"!! tusen utropstecken

Svar: på avslutningsfesten klädde hela receptionen ut sig till nunnor haha, mkt bekväm outfit må jag säga! hehe visst och takk kära supporter!! jag har skrivit ihop typ 10 inlägg som kommer upp nu de kommande dagarna
elsaherlitz.blogg.se