Elsa Herlitz - Uppsala/Stockholm

Uppsala/Stockholm

Här kommer ett inlägg men bilder från när jag och Jack var i Sverige, från när vi för första gången fick prova på varandras umgänge utanför bubbeltillvaron i Trysil. Jag var typ lite nervös innan, lite nervös över att se om det skulle gå att vara tillsammans på en riktig plats och inte bara i den låtsastillvaro vi kom från.
 
Det gjorde det minsann.
Jag agerade Uppsala tourguide och vi cyklade runt i motvinden (det är alltid motvind i alla riktningar i Uppsala, man kan liksom cykla i motvind och möta någon som gör samma sak), först mellan alla mina favoritsecondhandbutiker i Boländerna. Jack hittade en jacka.
Sen tog vi oss in till stan och upp till slottet, blickade ut över min grådassiga hemstad.
Pratade om viktiga saker och här är jag, i en keps som var ett fynd från förmiddagen, förmodligen i jakt på något lämpligt engelskt ord. Jack är ju britt och ibland är det frustrerande, att prata om sånt jag bryr mig om med ett haltande ordförråd. Jag jobbar på saken.
Sedan åt vi middag på Ibérico.
Vi hängde också en hel del i mitt kök, njöt av att ha ett bättre utrustat än det på personalhotellet i Trysil. Här scrambled tofu.
Jack köpte ett block där han skrev ned svenska översättningar på saker. Det blev liksom så att han ville lära sig ord som jag inte kunde komma på vad de hette på engelska, därav urvalet ovan. Han kommer få en märklig vokabulär.
Vi fortsatte vår secondhandtour i Stockholm.
Och njöt av icke-norska ölpriser.
Sen slog vi oss ned i Ivar Los park. Jag är väl egentligen inte rätt person att hålla en Stockholmstour men jag har mina favorittillhåll.
Fick nån random att ta en lökig bild.
Drack lite mer öl.
Och ni vet väl att de bästa pojkarna är de som kan balansera öl på sina knän(?)
 
Sedan åkte vi till Barcelona och det skrev jag ju lite om här.

Lydde

JAAAAAA ni e så söta

Svar: hähähä *blush*
elsaherlitz.blogg.se