Elsa Herlitz - Englandsbesök

Englandsbesök

Ett par dagar efter att vi kommit hem från Roskilde kom Jacks mamma Sarah på besök, och vi visade upp vår tillvaro så som den ser ut endast när man har någon att visa upp den för. Det var en intensiv och härlig vecka, där aktivitetandet förlagdes till förmiddagstid och eftermiddagarna ägnades åt arbete.
Dag ett besteg vi Trysilfjellet. Märkligt att se allting i sommarskrud. Här backe 30, som kändes betydligt brantare uppför än nedför.
Temperaturen var i linje med den genomsnittliga sommaren 2018, det vill säga ca 30 grader. Detta var en bidragande men inte ensam orsak till att den totala tiden för vattenpausande var ungefär lika lång som tiden effektiv hikeing.
Höjdpunkten är alltid matpausen.
En annan dag gav vi oss ut i cykelspåren, och en tredje bilade vi oss ut på krokiga vägar till Skagsvola.
Hade av mina receptionskollegor blivit lovat Trysils bästa utsikt och blev inte besviken.
Sarah hade fixat den ultimata matsäcken, och vägen ned var betydligt tyngre än uppvägen.
En väldigt fin vecka. Min kropp hängde dock inte riktigt med i svängarna och hade nog önskat sig lite mer sömn och lite mindre jobb och hikeing för att kurera den sedvanliga post-festivalsjukan som uppstod efter Roskilde, så den kollapsade litegrann där efteråt. Jag har sedan dess fått stifta bekantskap med den norska sjukvården och är nu på banan igen, men har tyvärr (</////3) fått skippa Emmabodafestivalen som jag annars skulle ha befunnit mig på just nu. Såå nu går min ledighet åt till att käka glass och knapra antibiotikatabletter istället för att fuldansa mig igenom nätterna med ett glittrigt nylle, samtidigt som jag försöker undvika alla sociala kanaler med bilder på mina vänner som gör just detta (vilket går skit). Nåväl. Det kommer fler somrar och fler möjligheter till att supa bort dem, och Trysil är faktiskt allt annat än pjåkigt.
 
Puss på er.
corneliaeriksson.blogg.se

Wow, vilken natur! Så vackert!

Svar: åh ja visst?????????
elsaherlitz.blogg.se


Tilde

FEEEL YOU mår skit över att missa emmaboda<///3 Kan vi ha fomo tillsammans och sedan göra upp för det genom att festivala sönder varje kommande sommar för resten av våra liv???

Svar: deal
elsaherlitz.blogg.se


matildabergstedt.blogg.se

Tråkigt med Emmabodamissen, men himla härliga bilder!

Svar: tack så mycket! :)
elsaherlitz.blogg.se