Elsa Herlitz - Att göra i Trysil

Att göra i Trysil

Det blev ju inget Emmaboda för mig, och istället hade jag plötsligt en hel veckas ledighet att spendera i Trysil. Jag och denna här passade på att närområdespromenera, här till Grimsåsen. Jag var där i fjol, när jag var alldeles nyanländ i Trysil, och tänk ändå hur annorlunda allt var då och hur mycket som har hänt. Vilka tankar var det då som snurrade omring i min skalle?
Denna dag var det varmt, för varmt.
Vi fick stanna och matpausa långt innan halvvägs.
Mina skor var inte optimala för denna sortens närområdespromenerande. Myrorna verkade uppskatta dock.
Sen stack vi hem och käkade bruchetta.
Mmmmm.
Och risotto som tog typ 120 gånger så lång tid att laga som att äta.
Ändå värt.
JUNITJEJ

Härliga bilder!

Svar: tack du! :)
elsaherlitz.blogg.se