Elsa Herlitz - Igår

Igår

Igår var det torsdag och vår fruktskål var full av avokado som höll på att bli övermogen, så jag lurade hem mamma på lunch från jobbet. Denna dag stod min signaturmåltid Det I Kylen Som Egentligen För Länge Sedan Borde Ätits Eller Ännu Hellre Kastats på menyn, här i form av en himla tvårätterslunch med svampmacka och avokadopesto. Körde ned massa vitlök, koriander och diverse nötter tillsammans med avokadon i matberedaren och såg på när allt blev till mos. Så. Tillfredsställande. Det blev inte alls pjåkigt mvh jag och mitt lunchsällskap.Sedan åkte jag och klippte mig, bara typ två månader efter förra gången (!!!) Aldrig i hela mitt liv har jag väl klippt mig med så täta intervall. Kände mig riktigt piffig när jag åkte därifrån och kollade nog mer på mig själv i backspegeln än på bilvägen framför. Sedan när jag kom hem var jag tvungen att knäppa lite kort på min fortfarande frisörfluffiga lugg.
Sedan, tyckte Sara, Hedvig, Victoria, Sofia och jag, kändes det rätt tydligt att denna kväll var en pizzakväll. Vi träffades på ICA och jag hittade en vegansk pizza i en av frysdiskarna som på en skala mellan bästajävlapizzannågonsin och oätlig hamnade någonstans i mitten.
Sedan satt vi runt Hedvig och Vickans köksbord, som så många gånger förr. Det ser kanske ut som om vi pratade om något viktigt men det var förmodligen något oviktigt för så brukar det vara. Bästa dom.