Elsa Herlitz - Curryhummus och kortkommandon

Curryhummus och kortkommandon

Idag råkade jag ha curry i min hummus, istället för spiskummin. Jag tror att jag ska råka det nästa gång också. Jag läste ut en bok också, En storm kom från paradiset av Johannes Anyuru. Jag tror att jag läste den på fel sätt, med fel rytm, för frånvarande och i för korta etapper. Jag tror inte att jag fick ut allt av den. Jag tror att jag ska läsa den igen. 
 
Annars jobbar jag mest, elva dagar av de kommande tolv. Det gör mig inte så mycket. Jag gillar det mer och mer, att stå bakom receptionsdisken i min pilotkostym och prata norska med norrmännen som inte har en aning om att det är det jag gör. Jag blir varmare i kläderna. Jag kan fler och fler kortkommandon. Jag förstår mer av vad som sägs, när det ska kallpratas, samtidigt som kallpratsbehovet minskar i samma takt som de kortkommandon jag kan blir fler.
 
Livet, som det är just nu.