Elsa Herlitz - Sommarbilder

Sommarbilder

Sommaren 2017. Den är fett fin.
Jag och mamma tjuvstartade ju litegrann och drog till Lissabon i slutet av maj, och levde i någon slags drömvärld med portugisisk öl, fladderbyxor och solnedgångar över mönstade husfasader.
Tillbaka i Uppsala sen blev det mycket häng i min altansoffa och i min morfarskofta, pga 1) sommar 2) kallt.
Har också hunnit med några svängar till Stockholm, bland annat för att hänga med dessa. Kommer ej ihåg vad jag sa för att framkalla denna reaktion?
Jag och Vic har ätit jordgubbar.
Och jag har Moahängt.
Jag har lagat mycket mat också, kanske för att kompensera för alla nudelmånader i Kanada.
Sen var det ju studenten någon gång där.
Människor sprang runt med vita hattar, rusiga av diverse anledningar, och Therese och Ella anordnade en studentdrink.
Jag och Hanna kom och drinkade oss.
Sedan fyllde min andra Hanna, min lillasysterhanna, 18 jävla år. Hon fick ett sånt där jättepaket som man gick och klämde på om det låg under julgranen, som alltid var till någon annan.
Och sedan dess har jag delat hus med en saxofonist i nybörjarstadiet, på gott och ont.
Lite födelsedagsbrunch hanns också med. De ska skämmas bort tydligen, de där 18-åringarna.
Sedan var det ju midsommar. 
Vi hängde i Göteborgskrokarna hemma hos Amanda, i ett tält som passade bra ihop med vädret. Vi hade Tusker och vegansk skagenröra och Hanna var lekledare, och jag mådde så jävla bra.
Jag hängde kvar i Göteborg några dagar, i Matildas växthus framförallt.
Under ett av mina Göteborgsdygn hade Linnea hittat ett glapp i sitt tighta jobbschema och jag mötte henne på perrongen, där hon kom rullande i sitt Kristinehamnståg. Vi hann med en taco- och Monopolkväll hemma hos Mathilda, under hennes näst sista dygn i Sverige innan hon drog iväg till Australien för en till skidsäsong. Det var kort men fint.
Under kvällen hade Victoria hittat ned till Göteborg, och dagen därpå fick vi några timmar på Liseberg hon och jag innan huvudanledningen för Göteborgsvistelsen: Coldplay. Det var m a g i s k t.
Sedan var det dags att lämna Göteborg för Norrköping och Bråvalla. Så här idylliska var de första timmarna, sedan var kameran rätt vilande...
Jag drog tidigt sista morgonen, eller kanske snarare sent sista kvällen, för att klämma in två jobbpass innan det var dags att ge sig iväg igen.
Denna gång till Barcelona! Hedvig och Victorias föräldrar har köpt lägenhet där och detta kände vi behövde utnyttjas. Jag fick några fantastiskt fina Barcelonadygn med sangria och balkongfrulle men utan solbränna, pga inga pigment och litervis med solkräm.
Och sen igår landade jag i Sverige igen och idag har jag jobbat. Det har gått förvånansvärt bra, med tanke på att mina jobbtimmar här är ganska exakt samma som mina sovtimmar i Barcelona. Jag har fått ett sommarjobb i en hotellreception och trivs kanonbra, enda problematiska är väl att jobba i den där fantastiskt frestande våffelsmetslukten. Men jag börjar lära mig.
 
Nä hörni, sommaren 2017. Den är typ för fin för att vara på riktigt.
Matilda

Blev väldigt glad när jag såg nytt inlägg!