Elsa Herlitz - Tillbaka

Tillbaka

Igår åkte jag tåg och tåg, buss och buss. Min resväska såg ut att när som helst kunna släppa i sömmarna, och min ryggsäck vägde 27 kilo. Det spöregnade i Kongsvinger där jag missade min anslutande buss, och när jag på tåget skulle sätta på mig min ryggsäck välte jag en barnvagn och skrapade personerna på båda sidor om mittgågen på kinderna. Klockan halv åtta på kvällen var jag framme. I Trysil. Jag ska bo här i sommar.
Jag kom på det någon gång i slutet av skidsäsongen, att jag nog ville fortsätta vara kvar här under sommaren. Och så blev det så, att jag i morse satt vid matbordet i huset som känns som ett sommarställe som vi hyr. Vi, som i jag, Kamilla, Jack och Fanny. Jag har redan fått en räkning med mitt namn på och jag och Jack hänger nu våra kläder i samma garderob. Jag har aldrig känt mig så vuxen.
Igår när jag kom var Trysil kvällssoligt, men det var nog en tillfällig artighetshandling för idag var allting väldigt grått. När jag och Jack promenerade ner till sentrum blev mina strumpor blöta.
Vi drack kaffe på Bar Trysil, där vi drack öl igår. Framtidsfilosoferade. Framtidsbudgeterade.
På kvällen sen skulle vi ju grilla. Det regnade, mer och mer, men som känt är finns inga dåliga väder, bara dåliga verandatak.
Vi pratade om att köpa bilar och om hur en bra chef ska vara och asså ni hör ju så i morgon ska jag ägna mig uteslutande åt oansvariga aktiviteter.
Det känns fint att vara tillbaka.
torres

Så fina bilder!

Svar: åh tack så mycket!! :)
elsaherlitz.blogg.se


Gudmorsan

She’s back! Underbart

Svar: ah, tänk att du har hängt kvar här i detta tomma flöde! nu ska det fyllas :)
elsaherlitz.blogg.se