Elsa Herlitz - Styrsö scones solnedgång

Styrsö scones solnedgång

Innan det var dags att lämna Göteborg för denna gång hann jag och Amanda ta oss ut i skärgården, över havsglitter mellan Göteborgskobbar, till Matildas sommarjobb. 34 färjeminuter bort, mitt i havsglittret bland kobbarna, har hennes sommar gått åt till att bre mackor och ta betalt för kaffe.
Styrsö heter ön, där caféet ligger. Vi timeade Matildas lunch, satt där och tittade på masttoppar och knaprade snickerskaka. Jag kommer inte ihåg vad vi pratade om men jag kommer ihåg att det gjorde mig varm, lite bubblig. Och jag kommer ihåg att jag tänkte att varför ska man stressa igenom en flera år lång universitetsutbildning, ta massa lån, när sådana här arbetsmöjligheter bjuds dem med endast gymnasieexamen?
Sedan åkte vi 34 färjeminuter åt andra hållet.
Landade på fastlandet igen, som ju är rätt tjusigt det med.
Och framåt källskvisten hann vi med lite kvällfika, den förnämsta av alla måltider, i växthuset. 
Himlen var på konstnärligt humör och nån gång så småningom somnade jag väldigt gott.
Dainty Decibel

Oooh :)
Vad härligt allt låter <3

På gården där den färgglada dörren är, där är jag uppvuxen! Fast på en annan del av gården hihi.
Älskade, vackra och underbara Majorna <3

Svar: nämen ahh, ser i alla fall utifrån ut som ett mkt härligt ställe att växa upp på<3
elsaherlitz.blogg.se