Elsa Herlitz - Grimsåsen

Grimsåsen

Jag försöker hålla nere mina levnadskostnader när jag är här, försöker jobba mycket och spendera lite, för att kunna leva grandiost vid ett senare tillfälle och för att det jag vill göra när jag är här typ inte kostar några pengar (starting from efter det att jag lagt alla mina besparingar på liftkort). När man försöker hålla nere sina levnadskostnader, har jag upplevt, blir det ofta så att man plockar på sig alla gratissaker man kommer över. Inte för att de nödvändigtvis behövs, mer för sakens skull. Golvet i mitt lilla rum är nu därför fullt av inplastade tandpetare, fyrkantiga ketchupförpackningar och informativa broschyrer på ämnet Saker att göra i Trysil. En av dessa Saker att göra i Trysil som tas upp i broschyrerna är vandring, så jag har så smått börjat bocka av de leder som nämns. Får se hur långt jag hinner innan allt är täckt av snö.Idag tog jag mig upp på Grimsåsen. Det var nog den mest tidskrävande Grimsåsbestigningen på mycket länge, för jag var tvungen att stanna varannan meter för att plocka hallon.
Jag träffade inte någon alls förutom en man som tappat bort sin vakthund och vakthunden, men tyvärr inte i den ordningen.
Annars var det tyst och stilla. Älskar att detta är min hobby nummer 1 nuförtiden, att hänga med mig själv i skogen. Och då menar jag älskar som i älskar. Jag har bara varit här i en knapp vecka och redan återupptagit en massa tankar som jag inte har tänkt på flera månader, för att jag inte har hunnit med.
<3