Elsa Herlitz - Första från Trysil

Första från Trysil

Hei hei! Detta, mina damer och herrar och övriga, är en realtidsuppdatering från mitt lilla Trysilrum. 
 
I lördags åkte vi ju upp hit, jag och pappa, med korta avbrott endast för Maxlunch och för att det stod älgar på vägen. Pappa fotograferade älgar och jag fotograferade pappa.
Vi kom fram innan det blev mörkt, men ännu tidigare hade det kommit någon annan som blivit incheckad i samma rum som vi skulle checka in i. De blev lite förvånade när vi klampade in där, pappa och jag. Det blev vi med. Men sen löste sig allt finfint och vi fick ett nytt rum och så småningom fick vi även risottomiddag, med lådvin från Sverige för det norska är ju så dyrt har man ju hört. Då hade det blivit mörkt.
Dagen därpå utforskade vi Trysil och spontant känner jag att jag ej kommer få det svårt att tivas.
Sedan åt vi lunch på ett mycket mysigt ställe som jag nog inte kommer gå till igen för vatten och bröd kostade 100,-/person.
Vi passade på att ta oss upp till en fjälltopp också, innan han åkte hem igen pappa. Vi tittade ned på massa massa massa massa stugtak som om ett par månader kommer vara täckta av snö och då kommer jag ha skidor på fötterna. Pepp.
Sedan imorse dårå stack pappa och jag gick till jobbet i fem minuter. Det vill till att det blir mycket skidåkning i vinter för med vardagsmotionen kommer det att bli sisådär.
Sedan jobbade jag min första arbetsdag i mina tjusigaste arbetskläder någonsin och fick min hjärna pepprad med information på norska. Sedan tog mina fem minuter hem typ tio minuter och nu läser jag igenom alla papper där allt som jag ska vara expert på om några veckor prydligt står nedskrivet. Och hörni. Jag tror på detta!!!
tilde

å jag tror på dig!!! fan vad fett kompis

Svar: <3<3<3<3<3<333<333
elsaherlitz.blogg.se