Elsa Herlitz - 4 saker från utanför min dörr

4 saker från utanför min dörr

Morgondimman. Vissa morgnar ligger den tjock över byn, andra morgnar är man mitt i. Det vackraste är att vara ovanför den, i solgasset, och se ned på det tjocka täcket.
Böckerna. De låg utanför min dörr en kväll när jag kom hem för att Caroline, hon som bor ovanför mig, hade lämnat dem där. Jag har börjat läsa Fattigfällan, har fyllts av obehagskänslor, har haft svårt att sluta läsa.
Mountainbikespåret. Det går precis utanför mitt fönster, och jag brukar vakna av alla små galna barn som kör runt där från tidigt på morgonen. Jag testade för första gången förra veckan och det var kul, svinkul, framförallt efter det att jag hade lärt mig vilken som var växeln och vilken som var bromsen. Nästa gång ska jag ha vantar.
Låset. Det är elektroniskt och ibland funkar det, ibland får jag ringa det lokala vaktbolaget som får komma och släppa in mig. Jag tänker på hur det ska bli i vinter, hur det ska bli när det är minus 20 och jag har glömt mina vantar hemma. Och jag kommer fram till att det är ett framtidens problem.
Daniella

världens bästa grej, vantar med snören. såna som barn har. tänker inte ens skämmas i vinter för det <3

Svar: ahh WOW tack för årets tips!!!!
elsaherlitz.blogg.se


Hanna Karlsson

Jag älskar morgondimman! Allt som annars ser så vanligt ut får en lite mer mystisk ton över sig.