Elsa Herlitz - Dag 17 - Torktumlarsurr och total tystnad

Dag 17 - Torktumlarsurr och total tystnad

Jag har varit lite ångestig den senaste tiden, men idag var en så himla fin dag. Kanske var det min lilla morgonjogg, i morgonsolen bort mot bergen, något snabbare än gångtempo och en chock för min kropp. Kanske var det mitt frukostkaffe, egendoserat, som faktiskt till skillnad från det kanadensiska gav ett koffeinpåslag. Kanske var det fågelkvittret, skogslukten. Kanske.Dagens hike ägde rum bland björkar och hästbajs, 20 minuters bilfärd från hostelet. Vi kom inte iväg förrän vid tolvtiden, efter en lugn morgon, och vandringen fortsatte på samma tema.Vid Patricia Lake höll isen på att smälta. Allt var tyst, så oerhört knäpptyst, och vi kunde höra hur isskikten sakta gav vika.När nästan hela sträckan var avverkad blev det lunchdags, och vi slog oss ned i gräset framför någon sjö som dök upp lite lägligt sådär. Konservöppnaren skickades runt, och jag pillade bort mögelprickarna på mina pitabröd. Det fanns inga bakgrundsljud över huvud taget, allt var tyst och stilla. Livet pausades för en liten stund.Sedan tog vi oss tillbaka till bilen, i shortsvädret, Fifi, Linnea, Mathilda, Olivia och jag. Vi har blivit ett så jäkla bra crew, vi fem. 

"Jag fattar inte att jag inte har tröttnat på er än."
 
Och jag menade det som en komplimang.
Vi tog en sväng förbi civilisationen på vägen tillbaka, som en konsekvens av våra icke-existerande förråd av rena underkläder. Jag och Linnea råkade köra vår maskin utan tvättmedel, sen lite fika på det. Och jag har en bra känsla i kroppen.
Birgit Andersson

Hej Elsa! Tack för att vi får vara med på ett hörn på er resa. Det är lika spännande varje dag att få läsa din jättetrevliga blogg med alla vackra bilder.
Hälsningar från Mathildas mormor o morfar.

Svar: Tack själva för er fina kommentar och för att ni vill följa med!
elsaherlitz.blogg.se


Helena

Alltså jag kommer ju att drömma om Kanada i natt <3

Svar: Thihi hoppas på fina drömmar!
elsaherlitz.blogg.se