Elsa Herlitz - Dag 12 - Jakten På Det Hyfsade Vädret

Dag 12 - Jakten På Det Hyfsade Vädret

Igår bilade vi upp längs östkusten, till Campbell River, för att alla som inte hade en bruten arm hade bokat tid för fallskärmshoppning. När vi anlände på kvällen var molnen tunga och mörka, och alla morgondagsprognoser var eniga om att det skulle regna. Det var tveksamt om hoppningen skulle gå att genomföra, men vi chansade och åkte dit ändå, och morgonen därpå vaknade vi faktiskt upp till en klarblå himmel. Så de drog iväg, de blivande fallskärmshopparna, och jag utforskade Campell River i min ensamhet. Egentid är en sällsynthet i detta roadtripliv, och jag hade en fin förmiddag med mig själv. Tills Linnea ringde och berättade att det var för mycket moln ändå, att det inte skulle gå att hoppa.
Så. Det enda som fanns att göra var att kolla upp närmaste fallskärmshoppningsställe, och bege sig dit. En dryg biltimme, och sedan hade jag en annan stad att utforska på egen hand.
Efter ett tag tröttnade jag på mig själv och åkte istället och hälsade på mina post-fallskärmsadrenaliniga vänner. Den här gången hade det nämligen varit tillräckligt bra väder för att hoppa, meddelade en uppspelt Linnea över telefon, och jag kunde riktigt höra hennes leende. Och åh. Jag vill ju också göra allt sånt här. Jag börjar tröttna rätt rejält på att vara handikappbegränsad.
Olivia var sist ut och alldeles för cool för att vara minuter ifrån att kasta sig ut i luften från ett litet flygplan. Kolla liksom.
Men det gick ju bra.
Coolast av alla var dock Linnea, som är höjdrädd och för en vecka sedan knappt vågade gå över denna betydligt lägre belägna järnvägsbro. Idag hoppade hon fucking fallskärm. Fan vad grym hon är. Temat på denna roadtrip är nog förresten när jag tänker efter övervinnande av rädslor. Linnea övervinner sin höjdrädsla, Fifi sin motelrädsla. Jag övervinner min tankningsrädsla.
 
Imorgon lämnar vi Vancouver Island och drar österut. En långkörning. Det har varit en fin vistelse, och jag kommer gärna hit igen.
Anna Rydin

Vilken fantastiskt rolig blogg att följa! Elsa, att följa ert äventyr via dina underhållande texter och jättefina bilder är superkul 😄 Ha en fortsatt rolig road trip 🚙🗺☀️

Svar: Vad härligt att höra, tackar tackar!
elsaherlitz.blogg.se