Elsa Herlitz - St. Patrick's osv

St. Patrick's osv

Igår var det St. Patrick's Day, någonting som tydligen uppmärksammas här, och jag jobbade hela min arbetsdag i glasögonen ovanför utan att riktigt förstå vad det var jag promotade.Sedan blev det kväll och massa människor i gröna kläder i vår lägenhet. Alyssa var dressed accordingly och jag botade huvudvärken efter en dag i glasögon som skymde övre halvan av synfältet med Irish car bombs och Flogging Molly-dans. Sedan bar det vidare ut och jag hade en dansig kväll där min vänsterarm fick överkompensera min invaliditet.Vaknade upp till en kaosig lägenhet, som så många morgnar förr. Hade sedan en riktigt seg arbetsdag där det regnade konstant under liftarnas sju öppettimmar. Min liftiejacka sög åt sig vatten som en svamp och mitt scanning gun protesterade högljutt mot de blöta förhållandena, och jag fick rätt fort slut på torra kroppsdelar att torka det med. Jag ville mest bara vara någon annanstans och fascinerades av alla entusiaster som var ute och åkte i skitvädret.
Men som alla dagar tog den här dagen till slut också slut och hemma vände det för James hade städat bort gårdagen och lagat middag. Och denna lördagskväll i Invermere ska nu tillbringas med Alyssa och New Girl i den dubbelsäng vi numer delar och det känns rätt optimalt. Puss på er.