Elsa Herlitz - En dag på jobbet

En dag på jobbet

Idag var en av mitt livs bättre arbetsdagar. Pga handikappad har jag mest bara (endast) skannat biljetter den senaste tiden men idag fick jag äntligen vara en riktig person igen, en sådan som har en radio i sin bröstficka och som skriver sin signatur på viktiga papper. Allt detta medan jag hade denna utsikt att vila mina ögon på.
På morgonmötet blev vi informerade om att det var elva minusgrader ute men av detta märktes inget vid Red Carpet. Vindriktningen var optimal; jag satt hela dagen i solgasset i lä av min lilla liftstuga och termometern bakom mig visade aldrig lägre än 35 grader celsius. Det var folktomt och från min älskade högtalare varvades poddar med sing-alonglåtar och jag hade stundtals rätt intensiva danssessioner. För denna insats belönades jag med cirka 600 kronor, vilket när det ställs i relation med arbetsbördan nog får klassas som rätt överbetalt.