Elsa Herlitz - 6 juni

6 juni

För 494 år sedan blev Gustav Vasa kung över det självständiga Sverige så idag satte jag Sverigeflaggor i min jordgubbstårta, eller hur det nu var. Jag har aldrig fått riktig kläm på det där.Alla anledningar till brunch är ju dock bra anledningar. Därför fylldes mitt kök idag av Hedvig, Victoria, Sara, ICA-kassar och stekos, och en stund senare fylldes våra magsäckar till bristningsgränsen. Och jag fick äntligen anledning att använda vår tjusigaste kaffeservis.
De är nog mina bästa människor, och med dem kan jag ventilera saker jag inte riktigt vågar säga till andra. Ett sånt där umgänge helt utan prestationsmoment, och med få andra är jag så totalt avslappnad.
Tack Gustav, eller något. Det är ett fint land vi bor i, jävligt fint. Så bra som vi har det, har man det egentligen inte.