Elsa Herlitz - Sånt om jag har gjort den senaste tiden

Sånt om jag har gjort den senaste tiden

Hängt hos hockeyfantasterna två trappor ned och sett Sverige förlora två JVM-matcher.
 
Blivit en jävel på att torka mig med vänster hand.
 
Fått kaffe och nudlar av Jakob.
 
Fått portabellosvamp och lök av Jacob.
 
Inte duschat och försökt dölja förfallet med min mössa och ohälosamt mycket deodorant.
 
Ägnat mig åt enhandsmatlagning och lyckats få ihop en lasagne som krävde både lökhackande och konserburksöppnande, med en öppnare som var extremt tvåhandsanpassad.
 
Räknat ned timmarna tills nästa gång det är drogdags.
 
Telefonerat med försäkringsbolag och fått reda på att jag måste opereras i Sverige, om jag inte känner för att hosta upp 25 000 kanadensiska dollar. Vilket jag inte känner för. Så om fyra dagar flyger jag till Sverige igen men förhoppningsvis blir jag inte allt för långvarig för just nu är det enda jag kan associera det landet med ett stort grått moln.