Elsa Herlitz - Mathilda

Mathilda

Igår hängde jag i Mathildas etta. Hon gav mig scones och perspektiv på mina problem, sedan sträckkollade vi Skam tills vi somnade i en hög i hennes soffa.
Sedan åt vi mysfrukost och det är ju en trevlig bieffekt av min brutna arm detta, att få fylla på med massa bra häng. Är så glad över alla fina människor jag lyckats samla på mig ändå.
 
Annars rullar tillvaron på. Långsamt. Jag behärskar allt fler traditionella tvåhandssysslor såsom att skiva bröd och att knäppa byxknappar, och jag har satt mig själv i hårdträning gällande att klara mig utan smärtstillande för att förhoppningsvis kunna dricka vin imorgon. Då fyller jag nämligen år och jag skulle verkligen behöva lite vin. Har inga storslagna planer över huvud taget för jag hade ju liksom ställt in mig på pannkaksfrukost levererad av Alyssa men äsch, jag är inte riktigt någon födelsedagsmänniska ändå. Riktigt antiklimax dock att min systembolagetfödelsedag infaller på en söndag av alla dagar, men jag har ju ändå 64,1 uppskattade år kvar av alkoholinköp om jag håller mig till genomsnittet.
 
Nästa gång vi hörs är jag ett år äldre och ett år visare. Pepp.