Elsa Herlitz - Dyr förmiddag

Dyr förmiddag

Hej på er. Gissa vad jag har gjort denna förmiddag? Jag har spenderat närmare 1000 kanadensiska dollar. De 950 första åtgick under mitt återbesök på sjukhuset där det konstaterades att jag 1) inte behöver byta gips inför morgondagens flygning och 2) behöver mer smärtstillande utskrivet. Lite väl påkostade konstateranden kan tyckas, speciellt i och med att jag behövde betala igen på apoteket för att hämta ut dessa smärtstillande. Detta är dock helt on my inurance company men jag blir liksom lite häpen av att komma från Sverige och alla förmåner jag inte ens reflekterat över att de existerar för att jag alltid tagit dem för givet till detta. De sista förmiddagsutgifterna var helt sjukhusorelaterade och från Sobeys (livsmedelsbutiken) från vilken jag agerade hemleveransservice till sjukstugan i svenskkollektivet två trappor ned. Någonting som är fantastiskt bra för att bota ynklighet är att hjälpa människor som är ännu ynkligare.
 
Alla mina förmiddagsärenden avverkades i outfiten ovan, som är ett resultat av -18 och att inte kunna sätta på sig sina jackor ordentligt. Nu ser jag dock betydligt fräschare ut än på bilden för att Alyssa har duschat mig till tonerna av lungnande klassisk musik. Denna snowboardkrasch har verkligen fördjupat vår relation på alla möjliga plan.
 
Det blir mina lifty-kollegor som får äran att ta del av denna fräschhet. Vi har en slags AW ikväll och eftersom jag inte får kombinera alkohol med mina smärtstillande kommer väl min afton att bestå av att titta på fulla människor. Faktiskt ska det bli rätt mysigt. Jag har känt mig så avskuren från omvärlden här med min brutna arm och det ska bli härligt att träffa alla igen.
 
Ta hand om er vänner! Puss puss.