Elsa Herlitz - Detta har hänt

Detta har hänt

1. Jag åkte snowboard i Kanada, ramlade och bröt armen.
 
2. Jag fick lustgas, åka ambulans och ett läkarutlåtande som sa att jag behövde operation.
 
3. Operationen beräknades kosta 140 000-175 000 svenska kronor och denna summa kände sig mitt försäkringsbolag inte så piggt på att betala så de skickade tillbaka mig till Sverige för att låta mig hanteras av den svenska sjukvården.
 
4. Från svenskt håll togs beslutet att jag inte behövde operation.
 
5. Jag telefonerade med försäkringsbolag.
 
6. Jag spelade sims.
 
7. Jag telefonerade med försäkringsbolag.
 
8. Jag spelade sims.
 
9. Okänt. För jag har nu ingen försäkring som täcker min arm i Kanada och jag kommer få väldigt svårt att hitta enn sådan. Jag kan egentligen åka tillbaka när som helst men då får jag betala för alla läkaråterbesök ur egen ficka och det skulle troligtvis bli extreeemtextremt dyrt. Är inte heller så taggad på att hänga i Sverige för att allt här är så grått och jag kan inte jobba pga. bruten arm och har således ingen inkomst, och alla mina vänner här antingen jobbar eller går i skolan. Kul liv. Så från och med nu har jag faktiskt ingen aning.