Elsa Herlitz - 20

20

Så här ser hon ut, 20-åriga Elsa. Lite klokare vill jag inbilla mig, men egentligen nog ganska samma.
 
I min 20-åriga skepnad vill jag rita, måla, för att det är någonting jag mår bra av men som jag inte alls ägnar mig åt. Jag vill läsa, skön- och facklitteratur, för att försvinna iväg och för att förstå. Jag vill skriva, för att det är något så fint i att sätta ord på saker. Jag vill dricka rödvin på balkonger, för att rosé ser mycket godare ut men är alltid en besvikelse. Jag vill hitta en produkt som får mitt hår att bli strävt och voluminöst, och jag vill använda läppstift till vardags. Om jag nu skulle hamna i ett sammanhang där det passar med läppstift till vardags. Jag vill se pampig natur, gärna berg. Och jag vill vakna på morgonen och känna att jag är precis där jag vill vara.