Elsa Herlitz - Här igen

Här igen

Och så kom jag tillbaka. Dit där det är sol och dåligt väglag, där det är sju olika majonässorter i kylskåpet, där jag får gå in genom dörrar märkta med Authorized Personnel Only. Jag har kommit in i vardagslunken igen och har gjort sånt där vardagstypiskt som att kvällspromenera med Linnea, äta glass på sängen med Alyssa, jobba och inte sova. Jag satt där, den andra kvällen, och konstaterade att jag lyckats skramla ihop sju timmars sömn de senaste tre dygnen. Jag höll mig knappt vaken mellan mina teklunkar men Alyssa hade sagt "be ready by eight" så jag hade inget val annat än att vänta med sängstigandet. Och sen hände detta och då var det bara att göra en u-sväng och helt skifta sinnesstämning.
Vår lägenhet var helt plötsligt full av en massa genomfina människor och det hela förevigades av okänd fotograf, som fick mer och mer fokuseringsproblem allt eftersom kvällen fortlöpte. Och det känns så jävla jävla fint att vara här igen.