Elsa Herlitz - Nästa äventyr

Nästa äventyr

"Pratar vi om ett tillägg till hemförsäkringen då alltså?"

Och sen lite för lång tystnad för att det skulle passa ihop med mitt självsäkra tonfall:

"Exakt. Precis."

Men det jag vill lyfta fram med detta är inte att jag i själva verket inte hade någon aning om vad jag pratade om, utan att jag numer är så pass vuxen att jag själv har hand om telefonsamtalen till min försäkringsbyrå. Att jag numer är så pass vuxen att jag snart har köpt min första egna försäkring. Eftersom att jag är försäkrad är chanserna dessutom goda att jag blir ännu vuxnare. (Hjälp.)

Det är inte för skojs skull som jag ringer försäkringsärenden. Nej, jag är mitt uppe i planeringen av Nästa äventyr. Ett äventyr som (fick jag reda på efter ovan citerade telefonsamtal) kräver mer än ett tillägg till hemförsäkringen. Ett äventyr som kommer att ta mig över Atlanten och vidare. Till British Columbia, Kanada.

Egentligen var det Lydias idé att säsonga i Kanada (Lydia som jag lärde känna under min SSN-tid), och jag tyckte det lät kul och bestämde mig för att hänga på utan att egentligen ha särskilt bra koll på vad som väntade. Sen blev det så att Lydia av olika anledningar bestämde sig för att inte åka. Så här är jag nu, med varken Lydia eller särskilt bra koll, och om snarare en dryg månad än två knappa åker jag till Kanada för att stanna där i sisådär ett halvår.

Och det ska bli så jävla kul.

Som det ser ut just nu kommer jag jobba i skidlift och bo i en lägenhet som utges för att rymma sex personer men som av bilderna att döma verkar vara mer lämplig för två, tillsammans med fyra stycken native English speakers. (Hjälp igen.) Min inbyggda skepsis säger mig att jag kommer komma fram till en lägenhet som ej finns, och att mina blivande sambos antingen ej existerar eller kommer att fly med alla mina pengar. Samtidigt gör sig optimisten inom mig redo för the time of her life.

Förhoppningsvis blir det alltså snart lite mer liv i denna blogg.

29 november drar jag. Och det ska bli så himla kul detta!

På bilderna syns delar av resorten jag kommer jobba på och min förhoppningsvis existerande lägenhet. Ser ju faktiskt för bra ut för att vara sant.

Anonym

du är galet cool och jag önskar så att jag hade hittat din blogg för cirkus ett år sedan istället

Svar: Men ÅH kära du!!! Ingenting är för sent och det finns hundra miljoner äventyr där ute just för dig, det är bara att välja och vraka!
elsaherlitz.blogg.se


tilde

gråter så fkn avundsjuk

Svar: HEHEHE
elsaherlitz.blogg.se