Elsa Herlitz - Hem och vända

Hem och vända

Amboseli, mina vänner, var trevligt. Såg fler filurer som hen ovan än vad jag någonsin gjort tidigare och jag fick äntligen savanndamm i håret igen. Nu är väskorna upppackade och ompackade och kamerabatterierna laddade för nästa utflykt, nämligen fältstudieveckan i Ol Pejeta. Jag ska upp om sisådär två timmar och funderar på om det ens är värt att gå och lägga sig.
 
Livet är hektiskt och väldigt väldigt fint. Vi hörs när jag är hemma igen!
Elli

Hej och stort tack för att du delar med dig av din resa!
I höst är det (förhoppningsvis ) min tur att åka till Ssn, och jag har såklart vääldigt många frågor och funderingar. Tänkte ställa några frågor till dig, och hoppas verkligen att du orkar svara haha ;)

Först och främst: just nu tränar jag väldigt mycket här hemma, ca 2-3 timmar om dagen. Jag undrar hur det ser ut med träning i Kenya? Har hört att det ska finnas gym , men som inte är så bra? Är det många som tränar och tror du man kan gymma en timma varje morgon ? Sen undrar jag också om att gå ut på promenader och löprundor- då jag förstått att man inte lämnar området hur som helst, funkar det att gå ut och springa en runda?
I din blogg ser det inte ut som att ni är så mycket på internatet - så det verkar inte vara så "instängt" som många säger ?

Är även intresserad av det här fotbollslaget du skriver om- spelar du inte fotboll hemma utan bara i Kenya som en rolig grej? Har internatet ett eget fotbollslag? Haha förstår inte riktigt ;)

Har såklart massa andra frågor - som hur ser rummen ut, hur många är man i varje? Tar man med egna lakan? Tvättar man sina egna kläder, lagar man mat själv? Haha du förstår säkert, men ska inte överbelasta dig med frågor xD

I alla fall, tack återigen för att du delar med dig på din blogg!!


Nathalie

Så mycket häftigt ni upplever! Sååå häftigt! Jag har en fråga om skolpengen. Tar ssn ut samma kostnad som skolan man går på i Sverige eller skiljer den sig? Och isåfall hur mycket? Tack så jätte mycket ifall du kunde svara på denna fråga? Ha det bra!! Och hoppas du hade en bra vecka i ol pejata