Elsa Herlitz - Vancouver Canucks

Vancouver Canucks

Gårdagens match. Vi laddade upp på en pub som var precis som jag föreställer mig alla de pre-viktiga-matcher-pubarna jag aldrig har besökt, ni vet med luft klibbig av förväntan, svett och barbequesås. Kyklickvingar och ölkannor bars runt på brickor mellan alla tv-skärmar och med dessa tjusiga mössor visade vi våra lokala och högst tillfälliga sympatier.
Jag skrek och drog efter andan på helt fel ställen och var efter första perioden tvungen att springa iväg och kompensera min inkompetens med denna vackra t-shirt. Som självklart kostade betydligt mer än vad den var värd (speciellt eftersom att jag i vanlig ordning glömde bort att lägga till moms).
Nåväl.
T-shirten gjorde dock ingen märkar skillnad och Vancouver Canucks förlorade med 1-3, men en riktigt mäktig upplevelse var det ändå. Hade dock gärna sett lite mer knytnävar och blod på isen men det får väl bli nästa gång min t-shirt åker fram.