Elsa Herlitz - Fråga

Fråga

Hej, hur kom det sig att du valde att åka till Kanada & jobba, hur kom du på det? Har du haft typ kalla fötter innan & nu när du väl är där? Var det svårt? Dyrt? Verkar så himla kul!!
 
En kompis var sugen på att köra en säsong i Kanada och jag tyckte det lät kul och bestämde mig för att haka på, utan att egentligen ha så mycket koll på någonting alls. Vi bokade det hela genom företaget GoXplore och valde ett program som hette Work & Travel Kanada Deluxe med den stora fördelen att man skulle få ett garanterat jobb på en skidresort i Klippiga Bergen. Detta program kostade 20 000 kronor men den faktiska kostnaden blev till slut rejält mycket högre. Det går att komma bra mycket billigare undan om man styr upp allting på egen hand men för mig passade det väldigt bra att ha någon som fixade allt åt mig eftersom att jag inte riktigt visste vad jag höll på med. Det blev nämligen så att min kompis som jag skulle åka med till slut bestämde sig för att stanna hemma och eftersom att hon var den som hade haft koll på allt var jag rätt lost. Kalla fötter har jag dock inte alls haft, kanske mest för att jag bara flöt med och gjorde det som krävdes av mig utan att sätta mig in så mycket i vad det faktiskt var som pågick. Väl här har jag haft det helt fantastiskt och jag har liksom helt kopplat bort Sverige och allt som var mitt liv för en månad sedan och jag har inte alls haft hemlängtan.
 
Om du är sugen så kör! Slit och tjäna pengar och spendera sedan dessa på livet, och om du har någon mer fråga så fråga på. Puss på dig.