Elsa Herlitz - Höst från Nairobi

Höst från Nairobi

Regnskurarna avlöser varandra och mina vans är konstant leriga. Under gårdagens pass med löpargruppen öppnade sig himlen och tillslut gav jag upp alla försök att undvika vattenpölarna. Regnperioden är här och en småruggig känsla har gripit tag i Nairobi. Jag klagar egentligen inte – jag tycker om svenska hösten mer än de flesta andra och nu får jag till lite höststämning ändå fastän jag befinner mig på behörigt avstånd från mitt vanliga oktobertillhåll. Jag får krypa in i morfars gamla stickade myskofta och stänga in mig på mitt internatrum med tända ljus och Trevor Hall på repeat. En sjättedel av 110-shillingsljusen jag köpte på Nakumatt igår har redan förbrukats och mysnivån i rum 11E är svåröverträffad. Lagom tills mitt från Sverige medhavda teförråd är slut har dessutom min kära älskade familj slagit till så nu har jag tre olika sorters lösviktste att fullända höstmyset med (tacktacktacktack ni e best). Alltså åh inget slår känslan av att hitta ett paket i sitt postfack (nu låter det som om jag är betydligt mer bekant med den känslan än vad jag egentligen är. Skicka paket folket!!!)